my rock n' roll fairytale.

Make Up Store Liquid foundation

Kategori: Skönhetsrelaterat

Jag tog med mig Jonas och Anton in på Make Up Store för några dagar sen och köpte en liquid foundation.  
Jag har testat både matt foundation och liquid foundation flera gånger, men matt foundation sätter sig inte bra alls på min normal med torra partier-hy. Det blir mest som en torr och kornig yta. Liquid foudation däremot, ger en återfuktad och lite lystrig finish på min hy. 
Jag lyckades slänga förpackningen till foundationen innan jag kom på att jag skulle skriva om den, men om jag inte minns fel så ska den innehålla E-vitaminer, och kanske B- eller C-vitaminer. 
Den ska ge ett medeltäckande resultat, är oljebaserad, återfuktande och passar normal till torr hy. 
 
Foundationen känns väldigt vattnig, men när du väl börjat arbeta in den får du skynda dig. Den sätter sig vädigt snabbt och allt det vattniga försvinner. Jag använder händerna när jag lägger foundation. Jag tycker att det ger det mest jämna och naturliga resultatet. 
 
Make Up Store Liquid foundation, Cream.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: