my rock n' roll fairytale.

Regnet som smattrar på taket.

Kategori: Vardagligt

Godmorgon! Det regnar, och jag lyssnar på Håkan Hellström. Det ska man göra när det regnar!
Jag har äntligen fått ordning på dygnet. Det tog ett tag, men nu ska jag hålla det såhär tills skolan börjar, för då ska jag lägga mig vid 22 varje kväll. Det är bäst så om alarmet ringer kl. 06 dagen efter.
Såna här dagar ångrar man att man inte följde med till husvagnen ändå. Det är den bästa platsen man kan vara på när det regnar. Så sjukt mysigt att sitta nerkrupen i en sovsäck med en massa tända ljus runt om sig med mormor som spelar kort med en och morfar som alltid har sina skämt, och regnet som smattrar på taket.
Nu kurrar magen, kanske är det bäst att försöka få i sig någon frukost när man ändå är hungrig.

Vad tycker ni är allra mysigast i regnvädret?


Min mashmallow som började brinna förra året.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: