my rock n' roll fairytale.

Heroin Diaries.

Kategori: Vardagligt

Godkväll! Jag ska sova tidigt inatt. Först blir det några kappitel ur boken om Nikki Sixx- The heroin diaries : spillror ur ett rockstjärneliv. Nikki Sixx är alltså mest känd som basist och huvudsaklig låtskrivare i det underbara bandet Mötley Crüe.

''Genom åren har människor försökt urskulda mig genom att skylla på att det faktum att jag var bandmedkem i Mötley Crüe, och att det skulle ha gjort mig till knarkare... men det tror jag inte. Det där var helt och hållet min egen lysande idé. Inte ens som barn var jag vidare bra på att undvika trubbel, tvärtom stod jag alltid först i kön. Jag var envis, egensinnig och alltid beredd att göra mitt värsta för att ställa till kaos, förvirring och revolt-samma egenskaper som skulle göra mig berömd och senare ökänd. Beståndsdelarna för framgång och misslyckande i samma förpackning, men en molotovcocktails emotionella stabilitet. Och dessa förtjusande egenskaper bara förstärktes då jag i slutet av 70-talet flyttade till L.A. och upptäckte kokainet. Men alokohol, LSD och kokain... de var bara småförälskelser. Heroin däremot, var äkta kärlek.''
-Nikki Sixx.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: