my rock n' roll fairytale.

11 Juli.

Kategori: Vardagligt

Ja, jag sa ju att jag skulle blogga idag. Det kanske är bäst att man gör det då!
I onsdags åkte mamma, pappa och Viktor på power big meet i Västerås . Ååh, vad jag var avundsjuka på dem! Om några år är jag också där :D I alla fall hade jag hela huset för mig själv tills i lördags. Hur grymt som helst! Elvis var med mormor och morfar i Berga också, så de var ju inte heller hemma! Jag undrar jag hur många som frågade om det skulle bli fest här hemma. Men ingen fest här inte. Mamma skulle mörda mig om hon fick reda på det! Och det får hon. Hon får reda på precis allt! Det bästa är att hon inte säger något om allt hon vet;)

De åkte på onsdagförmiddagen någon gång, och på kvällen kom Filicia hit, och vi hade en riktigt tjejkväll. Ansiktsmask, måla naglarna och en massa hud&ansiktskrämer. Mysigt! Vid 10 tvingade jag hem henne, för jag skulle duscha och försöka komma isäng i tid. Christin skulle komma och hämta mig vid 9 morgonen efter för att shoppa med mig i Sundsvall. Det där med att komma isäng i tid är nog något jag ska sluta tro att jag någonsin kommer att kunna göra. Jag gick och la mig vid 12, men somnade aldrig. Jag försökte, jag lovar! Så vid 4 fick jag så långtråkigt så jag gick och gjorde en makeup och sen duschade jag igen. Efter det gick jag till verkstan, och sen bar det av mot Sundsvall.





Blusen ser verkligen jättestor och konstig ut, men den är jättefin i verkligheten!




På vägen hem somnade jag direkt när vi satte oss i bilen. Då hade jag pratat med mamma i telefonen i sömn och pratat om poliser med Christin. Haha!

Sen kom Filicia hit. Vi hade riktigt roligt som vanligt! Hon sov här, och på fredagen åkte vi och badade i Sörsjön. På kvällen vid 23 gick hon hem, och Patrik kom och hämtade mig med moppen och jag, han och Arvid åkte till Sörsjön och badade och lite så. Vid 01 åkte vi hem till mig och spelade kort. De åkte hem vid 04 sen.
På lördagen var det städning som gällde, för då kom mamma och pappa hem. Jag sov hos Filicia då, och vid 00 ringde Christian (Pappas och Viktors kompis och Filicias granne) och undrade om vi kunde vara barnvakt en stund. Självklart sa vi ja, tillsammans med Filicia är det skitkul att vara barnvakt! Vi var där till ungefär 04 och sen gick vi hem och sov.

Det har hänt något varje dag i alla fall, och roligt har jag haft! Nu dröjer det inte så jättelänge till nästa gång jag är ensam hemma. Då är det rättvik som gäller för mamma, pappa och Viktor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: