my rock n' roll fairytale.

Sommarskola och gymnasium.

Kategori: Vardagligt



Ja, så är det. Och det känns fan inte bra!

Det är något jag måste, så det är bara att stå ut. Dessutom tror jag inte att det blir så illa som jag tror, och med lite roligt folk ska det nog gå bra.

Det är matte jag ska läsa, och som många säkert vet så är jag ungefär två år yngre än vad den matten jag har just nu är anpassad till. Jag är 96a, och till och med bara en månad från att vara 97a. Och mattetänkadet är det som utvecklas sist, så ett år hit och dit kan ha otroligt stor betydelse. Och för mig är et nästan två år. Så då tyckte både jag och Lillemor (Min ansvars och matte/No lärare) att det var en bra idé med sommarskola. Får jag göra matten muntligt går det faktiskt ganska bra, men när det kommer till skrivdelen (Och skriver gör man ju jämt i matten) så är det kört.
Resten av ämnena har jag inga problem alls med, men just matten är jobbig.
jag började ett år tidigare eftersom jag redan kunde allt man skulle kunna när man började i skolan i dagis, och tyckte inte att dagis var speciellt roligt längre. Liksom, när jag var 4 läste jag böcker för de andra, hjälpte dem att skriva m.m. När jag gick i lekis kunde jag ibland mer än vad ettorna kunde. Då var jag fem. Jag hoppade in i ettan efter halva året, då jag hunnit fylla sex. Jag tror det var så i alla fall, ärligt talat är det ganska invecklat så jag vet inte riktigt själv. Men hur som helst så är jag ungefär två år yngre.

Det blir också ett problem med gymnasievalet. Jag vill gärna gå på kulturama i Stockholm, men att släppa iväg en fjortonårig (Jag är fjorton, men det är året jag fyller 15. Jag blir 15 i december) liten tjej mitt ute i Stockholm är inget som mamma helst vill. Vi har inte ens någon bekant i Stockholm. Något jag inte tänker göra är att gå något estetiskt i Hudik. Det vägrar jag göra! Ska jag gå något estetiskt ska det vara på ett riktigt jävla bra gymnasium! Jag tänker inte välja något jag inte tycker är roligt bara för att tänka på framtiden heller. Det har jag tid med senare i livet! Jag ska göra något roligt av min gymnasietid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: