my rock n' roll fairytale.

Det går mot nian.

Kategori: Vardagligt

Det är väldans vad tiden går.. Det känns som att året i sjuan knappt har gått. Det är som att åttan väntar nästa år, men icke! Nästa år går jag nian, det sista året på backens, och det sista året i högstadiet.
Det känns som det var igår vi var på Backens och hälsade på inför sjuan. När vi gick runt i klassrummen och jag tyckte det var så otroligt coolt att gå fram till Viktor och Hanna där de satt i bänkarna när Hanna ropade på mig och gav mig en kram. Det var när hon precis kommit hem från Spanien. Man hade så många drömmar om nian och åren på backens. Tyvärr uppfylldes inte så många av drömmarna, men visst har jag haft kul ändå.
Det jag drömde mest om var nog att få en pojkvän, helst en i klassen. Lika som Hanna och Viktor.
En pojkvän fick jag. Inte en i klassen däremot, inte ens i samma skola. det var i början av åttan, och han hade precis börjat gymnasiet. Det varade i två månader.

Om bara några månader blir Viktor 18 också. Nyss var han 15, och jag var som en svans på honom och hans kompisar och skulle vara med precis överallt. Hela tiden var jag och knackade på dörren till hans rum (som jag har nu) där han och hans kompisar satt och lyssnade på musik. När han inte var hemma satt jag där med mina kompisar och pratade om att när vi blev stor, så skulle vi också sitta och lyssna på musik och prata, för det var coolt!
Det var inte längesedan jag och Filicia sprang in och ut i Ciccis rum där hon satt med sina kompisar, och killen jag var ''störtförälskad'' i ett bra tag.
När jag blev stor skulle jag också gå på backens, gå på fester, sjunga i ett band, stå på scen, ha en pojkvän, sola på taket som Filicias syster Cicci och hennes kompis Lina (Min stora förebild då) gjorde, vara själv med kompisar i mormor och morfars husvagn, och bara göra allt som Viktor gjorde.
Nu har jag allt det där! Alla mina drömmar jag haft har uppfyllts. Ändå är det inte alls som jag föreställde mig. Det känns inte lika speciellt längre.

Går hela livet såhär fort är jag vuxen snart. Jag vill inte bli vuxen! Stanna vid 16 eller 18. Eller möjligtvis 20.
Det är så otroligt skönt att det går så fort. Veckorna känns kortare, skolåren känns kortare.
Men det går för fort.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: