my rock n' roll fairytale.

Åååh ♥

Kategori: Roligheter

Jag hittade bilder från Berga på datorn som jag inte ens visste att jag hade. Kolla bara så små och söta jag och Filicia var! Tyvärr är bilderna tagna med mobilkamera, och vissa är tagen på natten. Men det är ju bilder i alla fall.
Man ser ju redan här vad liten hon var!


Haha, den här bju'r vi på ;) Och titta vad liten jag var!



En nyvaken Elise.



Och den här bilden var jag helt förälskad i! Däremot var inte Filicia det.



Och chipspåsen var som nu- vår älskade ägodel ;)



Våran andra älskade ägodel. Michael Jackson skivan som vi spelade hela dagarna, kvällarna och nätterna (och då överdriver jag inte), och högt var det också! Jag förstår inte varför inte grannarna blev irriterade. Självklart sjöng vi glatt och högt med i varenda låt, men ingen av oss förstod varför alla som gick förbi husvagnen kollade på oss så väldigt. Men sen när vi gick ut förstod vi hur bra det hördes ut. Haha!
Jag kommer ihåg att jag blev alldeles konstig i hela kroppen, och det bara spratt i benen när vi lyssnade på The Way You Make Me Feel. Och när vi lyssnade på Man In The Mirror, Earth Song och Heal The World blev båda så ledsna på grund av hans död. Hahaha! 


En till nyvaken tjej. Och ser ni att hennes hår nästan var blondt?:o Det hade blekts ganska mycket av solen den sommaren!



Och vi spelade hur många rundor SkipBoo som helst. Det var utan tvekan vårat favoritspel då.



Haha! :)



Frukosten bestod av baguetter som vi äter varenda morgon där, som man köper uppe på kiosken, och Kerstins (Filicias mamma) gudalika bullar! 
Baguetter  har jag ätit varje ''berga-morgon'' i hela mitt liv.



Och det här var klädhögen som var på första kvällen. Så ni kan ju tänka er hur den såg ut efter 4 dagar!



Och några flumbilder hann vi knäppa också. Eller några? Det här bara en miniliten del av alla bilder.
Och det är absolut inget seriöst.






Och en maaassa skratt hela dagarna!


En Elise.


Haha, söta unge!



Och självklart badade vi en massa!




Inte var det mycket folk där just den gången heller.


Oj så snygga vi var i håret efter att vi badat ;)


Mina älskade örhängen! De har jag tappat bort, och jag skanar dem varje dag! Det var små körsbär som jag köpte en gång när jag var med Filicia.



MAT!
Den dagen blev det kyckling, stekt potatis och såser. Och herregud vad många skratt det blev innan maten var klar. En massa tok bara!

Potäter.


Färdigt. Fina bäbistallrikar hade vi också! Haha.


Trots allt krångel och tok smakade det väldans gott!



Haha, sötpluppsFilicia!




Stormusklerna!



Lite koncentrerad? Haha!



ÄLSKADE Aioli! Och sen har vi ''klet'' som morfar kallar det. Den älskade aiolin brukade jag äta typ två gånger per dag med strips när jag var där med Mormor och Morfar. Till lunch och middag blir det då.



Och Filicia var kär i sina nya lila örhängen.

Och jag hade en ny favoritbok. Den serien var faktiskt väldigt bra!



Filicia torkar disk. Och tänk att vi till och med hade roligt när vi diskade!


TVtime! Vi kollade på världens äckligaste film om någon jävla haj. Och inte nog med att jag var skiträdd för fiskar då (och är än), utan jag blev rädd för hajar också!


Sen blev det dags för att poppa popcorn. Och jag förstår inte riktigt varför vi skrattade och skrattade då, men det gjorde vi i och för sig jämt.


HAHA, lyckad bild!



Meeeeen vad liten och söt hon var :D


Och här var vi så trött så att vi asgarvade åt att vi skulle värma popcornen i 90 min. Ojojoj!


Ett toabesök hann vi med också..



..sen gick vi ner till stranden och drömde om systemkameror.


Och sen gick vi hem och åt kalla popcorn.


Nästa monliga dag.




Och titta vad mitt hår var ljust! :o
Och vad liiiiten jag var!



Våra fina 2009-ballerinor.


Och jag tyckte att den här bilden var svincool! Det är Filicia, och bilden är tagen mellan två dörrar.



Och den regniga dagen efter kom Mamma och hämtade oss. Hon råkade köra sönder mormor och morfars porslinsgroda då. Hahaha!
Vi åkte till Birsta då.


Det är sjukt vad små vi var! Bara på nästan ett år har vi växt och utvecklats så otroligt mycket! Fast beteendet var detsamma, och vi var ju inte små barn heller precis. ''åååh, jag vill också gå på fest ju!'' Haha! Och de andra roliga citaten vägrar jag att skriva här;)
Jag är helt säker på att vi kommer att ha lika roligt -om inte roligare- i år!
Och en sak till, förlorar jag Filicia som vän vet jag inte vad jag tar mig till! Hon är verkligen världens bästa.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: