my rock n' roll fairytale.

Nytt i sminkväskan- Mineralfoundation.

Kategori:

Jag köpte en mineralfoundation igår, eftersom jag faktiskt hatar resultatet av flytande foundation på min hy.
Den jag köpte är från Maybelline New York, ock kostade 159 kr tror jag. Där följde en liten kabukiborste med.

Det ser mycket naturligare ut, och den känns faktiskt mycket ''luftigare'' än vad en flytande foundation gör. Den täcker bättre än vad jag trodde trots att den inte täcker 100%, men det begär jag inte av en mineralfoundation.
Men har du väldigt dålig hy och har en massa finnar, röda märken och grejer du vill täcka så rekomenderar jag den inte för dig, för jag upplever inte att den skulle kunna täcka hur mycket som helst. 

Enligt mig är den i alla fall bättre än en flytande foundation!
Men en flytande foundation fixerar man ju med puder, men det kan man ju inte göra med den här? Hur fixerar man den? Eller behöver man överhuvudtaget göra det?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: