my rock n' roll fairytale.

Tindras dop.

Kategori: Roligheter



Tobbe, Nadja, Tindra, Therese och prästen.




Therese häller upp dopvattnet.








Och Tindra blev lite småtrött. Haha, sötunge!



Tobbe och Tindra.  Tobbe är min kusin förresten.




Tindra.


Dopet var fint!

Men en sak jag absolut inte gör är att stämma in i de där psalmerna, eller Jesus sångerna som jag kallar det.
Jag tycker jag gör det bra som ens går in i en kyrka! Jag tycker att det är obehagligt att gå in i kyrkor faktiskt.
Det känns inte som att jag har något med det där att göra, och blir bara arg när någon står och tjatar om Jesus och allt gott han nu påstås ha gjort. Jag tror inte ett dugg på det som sägs.  
Ska jag vara helt ärlig så känns präster som pratar om Jesus och Gud som något slag av en sektledare! 
Jag vet att de inte alls är det, men det är för att jag tycker att det är obehagligt, och att jag inte tror på det. 

Men såhär tycker jag också, alla får tro på precis vad de vill, bara de inte försöker övertyga mig om något.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: