my rock n' roll fairytale.

Det blir nog som jag (och många andra) vill ändå!

Kategori: Vardagligt

Hej! Jag har precis kommit hem från skolan. Eller hem har jag väl inte kommit, till verkstan rättare sagt. Jag har varit där varje dag både förra veckan och den här veckan. Behöver jag nämna att jag verkligen älskar att vara här? Jag tror att ni förstår det ändå. Det är så sjukt roligt folk här! Det är bara morfar och Lennie här idag. Tobbe åkte hem för ett tag sedan, och pappa och Micke sitter på flygplatsen och väntar på flyget till Lahtis i Finland (om det låg där?). De ska dit för att jobba. Jag tror att de har återförsäljare där. Det har de lite överallt i världen.
Jag tror att Patrik kommer och hämtar mig senare idag, så åker vi till Ström sen. Jag blir nog bara där ett tag, jag måste hem och skriva praorapporten sen. Dessutom plugga engelska, tyska, matte och göra hemprovet i SO. Usch. Jag måste försöka sköta skolan nu om jag ska komma in på det gymnasiet jag vill gå på. Jag tror att det är rätt höga intagningspoäng där.

Jag vet inte vad jag ska skriva för namn på min skoltröja heller! Jag tänker inte skriva Elise, det ska vara något roligt. Problemet är att jag inte har något smeknamn. Pappa tyckte att jag skulle skriva ''tillhör pappa'' eller ''Morums Industri Power''. Haha!
Vi röstade på hur skoltröjorna ska se ut häromdagen. De blev de fulaste och tråkigaste tröjorna i Backens historia! Gråa tröjor med blå text. Det ska vara svarta tröjor med vit text! Det är så nästan alla skoltröjor ser ut. Dessutom ska vi ha en skittråkigt tryck med en stjärna som det står 9a i, och backens 08-11. Det ser precis ut som en tröja som min bror Elvis som är 8 år har. Men, det blir omröstning!:D Det var många som kom fram till mig (eftersom det är jag som har hand om allt) och sa att de hade valt de tröjorna bara för att de andra hade övertalat dem och ville byta till svarta och vita tröjor med ett annat tryck! Hur bra som helst! Jag har redan fått in namn på de som vill byta så det räcker till att de svartvita rösterna blir fler än de gråblåa, dessutom är det fler som jag inte har pratat med än som också röstar på svarta och vita tröjor med annat tryck.
Nog om det, nu ska jag ta en kopp kaffe!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: