my rock n' roll fairytale.

Fullt upp!

Kategori: Vardagligt

Godkväll!
Jag var i skolan idag, det var kul. Efter att ha legat hemma i soffan några dagar uppskattar jag otroligt nog att gå till skolan. Vi kollade på en gris inre organ också. Ni vet, hjärtat, lungorna, tarmar, levern, allt. En ko's ben också. Det var jävligt äckligt, men ändå intressant.
Efter skolan gick jag till Filicia som sen följde med mig till kiosken på en kaffe. Mysigt det förstår ni! Vid 6 skjutsade mormor mig till Ville i Gnarp eftersom bandet verkligen måste repa in nya låtar. Det blev inte så mycket till rep, två låtar sen var det klart med det. Istället bara umgicks vi, drack Captain Morgan, kollade på Idol och hade det trevligt. Det var meningen att vi alla skulle sova där, men jag kom på att jag måste vara hemma och städa imorgon eftersom mamma jobbar och inte hinner tills på söndag då Viktor fyller 18. Så Ville skjutsade ner mig till bussen, och jag han knappt vara hemma fem minuter tills jag får sms av Patrik som säger åt mig att komma ut på byn en stund med honom och Kenny. De var lika roliga som vanligt, jag trivs verkligen bra med killar! Haha, att umgås med dem menar jag såklart den här gången. Jag kom nästan precis innanför dörren och ska nog sova snart.
På måndag börjar min prao på Dackås. Jag hade tur, för jag känner de som äger stället. ''Ja, det ska väl vara för att det är du då!'' sa de när jag frågade. Klart på nolltid, skönt att inte behöva ringa runt till tusen olika företag och alltid få samma svar, att de inte kan ta emot andra än de som går någon speciell linje på gymnasiet. Dessutom älskar jag att arbeta inom café- och restaurangvärlden. Jag älskar att servera till en stor samling människor, stressen (eftersom jag aldrig blir stressad själv, men det händer något hela tiden, det ska inte stå still en sekund) och att vara trevlig mot folk.
Värst vad jag hade att skriva ikväll. Jag antar att det är bra. Godnatt!

Och när jag väljer att ha en bild med i inlägget funkar det självklart inte.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: