my rock n' roll fairytale.

Jag och friluftsliv går inte riktigt ihop.

Kategori: Vardagligt

Det är 4 dagar sedan jag bloggade nu. Sedan dess har jag varit i rotnäs med klassen och gjort lite annat kul. I Rotnäs var det riktigt roligt, dagen efter var däremot inte lika rolig med rygg- och huvudvärk. Men jag överlever.

Det där friluftslivet är faktiskt så långt ifrån mig som det går tror jag. Sova på hårt underlag, kallt och jävligt, äckliga kryp, gå runt ofixad i mjukisbyxor (jag hade åtminstone jeans ändå tills det blev för kallt) och först och främst, gå på dass! Usch, det är nästan det värsta som finns att göra. Resten var nog bara positivt skulle jag tro.
Det var då ett jävla tjat om den där marknaden också, men vet ni? Jag tror jag skiter i det och köper smink och annat roligt för pengarna istället. Jag känner inte för att gå dit. Är det förfest någonstans åker jag dit och sen får vi se hur det blir resten av kvällen, om det fortsätter någonstans eller om jag åker hem. Ingen marknad iallalfall. Smart val, tyckte mamma. Det där med marknaden alltså ;)

Nu hade jag tänkt göra iordning några cupcakes som jag bakade igår och ringa hit Filicia. Jag tog med mig några upp till verkstan igår, och goda blev de!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: