my rock n' roll fairytale.

Dag 3 - Mina föräldrar.

Kategori: Olika dagar, olika sanningar.

Jag skrev lite om mina förädrar i inlägget för dag 1 där jag berättade lite om mig själv, så det här blir nog något liknande.
Mina föräldrar inte som andra föräldrar. De är som ungdomar, vänner och tillsist föräldrar. Självklart gäller det där i olika tillfällen, på t.ex.morgonen när jag sovit över är mamma en riktig mamma, tjatar på mig tills jag kliver upp och jag tror inte att någon av oss är så glada på varandra. Men jag kan ha otroligt roligt med henne. Jag älskar att t.ex. shoppa med henne eller sitta och fika med henne och någon av hennes kompisar. Det låter helt sjukt, jag vet. Det låter inte som att jag har något liv. Haha! men som sagt, mina föräldrar är otroligt speciella.
Mamma har alltid så bra saker att säga. Jag blir stolt varenda gång hon gör något, för hon gör allt så bra. jag älskar att jag och mina kompisar kan vara med henne som om hon bara vore en i gänget.
Jag och pappa har alltid kul. Vi är riktigt lika, men inte så mycket lika som jag och mamma är. Just därför tjafsar jag mer med mamma. Men det går nog tyvärr inte att undvika helt när man träffas varje dag.
Jag och pappa tycker att nästan samma kläder är snygga, så vill jag ha så bra stilråd som möjligt går jag till honom. Det var oftast han som klädde mig och fixade frisyrer på mig när jag var liten. Han är också den roligaste personen jag vet att vara på fest med!  Jag kommer ihåg en fest när vi hade nästan exakt likadana AC/DC-tröjor på oss. Den enda skillnaden var att hans var grå och min svart. Folk ropade ut ''AC/DC!!!'' så fort de såg oss tillsammans, och jag var så otroligt glad och stolt den kvällen när jag överströddes med komplimanger för mina föräldrar.
Vi har ett otroligt starkt band i hela familjen. Det är ett band som många andra familjer inte har. Just därför kan mina föräldrar lita på mig, och jag får otroligt mycket frihet. Jag blir nästan förvånad själv av hur mycket frihet jag får.
Vi är den här mer rockiga familjen, så långt ifrån den typiska Svensson-familjen som det går. Jag får höra flera gånger om hur snygg min mamma är, att de tror att hon är min syster, hur rolig både mamma och pappa är och hur ''cool'' pappa är. ''Jag vet!'' svarar jag då.
Det var ganska svårt att hitta bilder på dem. Men här kommer några. Alla bilder utom två är förresten från Viktors 18-årsfest.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: