my rock n' roll fairytale.

Dag 1 - om mig.

Kategori: Olika dagar, olika sanningar.

Det här är svårt, fastän jag är den som känner mig mest i hela världen är det något av det svåraste jag vet att berätta om mig själv. Men jag ger det ett försök, so here we go!
Jag heter Elise, är 14 år och bor i Stocka. Så längt är nog alla med.
Stocka är en väldigt liten by 3 mil innan Hudiksvall. Om man inte känner varandra vet man precis vem personen i fråga är om man säger dess namn.
Det jag gör om dagarna är nog detsamma som andra i min ålder gör, om man inte räknar med att jag är mycket ute och spelar med lite olika band då förstås. Jag är ute och snurrar runt hela nordanstig med underbart folk, går sista året i grundskolan, sitter hemma hos någon trevlig person en kväll, dansar bugg 1-2 gånger i veckan och tävlingsdansar, tar en kaffe med någon fin vän och pratar om allt mellan himmel och jord, festar på helgerna eller är ute hela nätterna.
Folk har i hela mitt liv innan de träffat mig skapat en uppfattning om att jag är mammas lilla flicka som inte gör något som kan vara i närheten av att man inte får osv. Mammas lilla flicka rättare sagt. Det är däremot helt tvärtom med hur jag är. Jag lever helst det ''vilda livet'', hittar på en massa tok och skulle jag inte haft föräldrar som måste kunna lita på mig och om jag bara fick utan att bli straffad för det hade jag varit 100 gånger värre än vad jag är. Det är så jag egentligen vill ha det. Det ska vara fart och fläkt hela tiden.
Mitt största intresse och -löjligt sagt- min största förälskelse är smink och allt annat skönhetsrelaterat. Jag är tjej ut i fingertopparna, men tänker mer som en kille. Jag är både den typiska tjej-tjejen, men ändå den typiska killen som aldrig tar ett onödigt tjejtjaffs och tar det mesta med en klackspark och skrattar åt det mesta.
Jag tror att jag sagt det mesta om hur jag är nu, så vi går över till familjen.
Jag har en grymt underbar familj. Min största förebild är min egen bror Viktor. Han är 18 och är just nu ute på en kryssning till Riga. Han är den roligaste personen jag vet. Sen är det Elvis, min 8-åriga lillebror. Jag får ofta höra att han är en så tuff och härlig unge och det är inget jag kan neka till. Men ni vet, syskonkärlek. Man kan inte vara helt sams hela tiden, hest inte när man själv är en storasyster som har en lillebror som vägrar lyssna på en.
Min mamma är inte som en vanlig mamma, hon är både som en mamma och en kompis som man kan ta en shoppingdag med eller vad som helst. En mamma man lånar snygga kläder och skor av, en mamma som man själv och en vän kan ta en kaffe med och prata om ungdomssaker. Hur bra är inte det på en skala? Pappa är långt ifrån en vanlig pappa. Han är också en sån man kan ''umgås'' med på fritiden, vi pratar med ganska många av samma folk och vi skrattar jämt tillsammans. Han är också riktigt bra att fråga om tips om kläder, smink och hår. Vi har i princip samma klädsmak, den här rockiga stilen. Jag kan inte se mina föräldrar med någon annan, de passar allt för bra tillsammans. Jag har en familj som umgås ganska mycket mer med varandra än andra familjer.
Jag tror att det var allt. Det var allt jag kom på iallafall. Ni får säga till om ni tycker att det är något som saknas!
Just det, jag älskar att ta oseriösbilder!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: