my rock n' roll fairytale.

Ännu några åsikter om Gud.

Kategori: Vardagligt

Gud säger att alla är lika mycket värda och att han förlåter oss vad vi än gör. Ändå säger han att gör du som inte jag säger skickar jag dig till helvetet. Gör du inte som jag säger straffar jag dig. Hur fan tänkte han där?
Och om han själv skapade oss och hela världen, då skapade han också krig,våldtäktsmän och en helvetes värld. Dum Gud om man tänker efter!
Bäst att förbereda sig på jävligt arga människor när man heter Elise och går ut med starka åsikter!
Okej, here we go..
Gud säger att alla är lika mycket värda och att han förlåter oss vad vi än gör. Ändå säger han att gör du som inte jag säger skickar jag dig till helvetet. Gör du inte som jag säger straffar jag dig. Hur fan tänkte han där undrar jag.
Och om han själv skapade oss och hela världen, då skapade han också krig, våldtäktsmän och helt enkelt en helvetes värld. Dum Gud om man tänker efter!
Bäst att förbereda sig på jävligt arga människor när man heter Elise och går ut med starka åsikter!

Jag har självklart respekt för de som är kristna, men jag själv tycker bara att allt låter helt fel.

Kommentarer

  • ~Sara~ säger:

    Tror inte han gör så faktiskt. Tror han har full förståelse för att vi bara är människor som gör misstag då och då men tror han tycker det är lite bra om vi iaf ångrar allt det dumma vi gjort i våra dar...

    Jag tror inte riktigt att det finns nån regelbok för vem som ska vart utan att det som spelar roll i slutänden är vad som finns på insidan av oss.

    Vill man ju tro iaf... ;)

    2011-04-07 | 22:39:19
    Bloggadress: http://sarasyttre.blogg.se/

Kommentera inlägget här: