my rock n' roll fairytale.

Jag måste få tala ut.

Kategori: Vardagligt

Jag vill vara 18. Jag vill skita i de regler som finns.
Göra tvärtemot det jag måste, skita i allt och göra som jag vill.
Jag längtar tills jag bestämmer själv.
När ingen säger åt mig vad jag ska göra och inte, sluta tjata någon gång!
Jag vill inte ha någon som tjatar på mig. Det är det inte värt.
Jag kommer bara att göra samma sak, om och om igen.
Jag är inte gjord för att följa regler. Jag är nog gjord för att bryta dem.

Säger du ja, säger jag nej.
Säger du nej, vill jag bara göra det mer.
I want to be a fucking rockstar!

jag vill glida runt i en limousin och trasha hotellrum.
jag vägrar att bli någon jävla mes-the poodles-fejk-''rockstjärna''.
En riktig, som gör precis hur hon vill.
Men se det inte som skandalbarnet. Se det som de såg det förr i tiden:
Världens coolaste brud!


Ni har uppfostrat mig klart nu. Grovjobbet är klart, bara finslipet är kvar.
Mina drag är redan inristade i mig.
I'm your Wild Child!
Ge upp drömmarna (om ni nu har dem) om att jag ska bli den perfekta.
Jag är antagligen hon ni inte alls tänkte er att ni skulle få, men jag kan inte hjälpa det.
Jag vägrar att vara någon jag inte är!
Bara acceptera mig för den jag är, snälla?
Ni behöver inte alltid ställa upp, det kan jag inte begära. Det är mitt val om jag vill ha det så.
När det gäller skolan kommer jag att skärpa mig när det för en gångs skull blir allvar.
Ingen jävla dadda-skola som knappt känns seriös.
Alla har en gång sett mig som mammas lilla flicka, tjejen som inte gör ett ljud ifrån sig.
Världens mes som sitter hemma och pluggar på kvällarna.
Det trodde jag nog själv att jag var ett tag, innan jag erkände för mig själv vem jag egentligen är.
Jag var rädd att visa det, just för att jag var rädd att det skulle bli som det blivit nu.
Men jag lovar dig, jag skulle kunna vara mycket värre. Jag skulle ha så mycket roligare!
Men jag hejdar mig, för din skull.
Bli inte sur på mig nu. Det här är det enda sättet jag kan säga allt jag vill på.
Säg nu inte att jag inte förstår, för det gör jag. Jag vet precis vilka konsekvenserna blir om jag skiter helt i allt och alla. Men jag orkar inte bry mig just nu, jag tar det sen. Okej?
Vi är för olika.
I want to be a real rebel, do whatever I want to and don't give a shit about all the stupid rules, but just to keep you quite happy, Im not.

Kommentarer

  • Angelika säger:

    Shit vilken cool bild!

    Har inte riktigt tänkt på att du har blogg men ska jag läsa Marinas kan jag ju läsa din å , verkar kul :)

    2011-04-01 | 20:35:34

Kommentera inlägget här: